reklama

Balada o balíku a pošte

Prerozprávam vám tu  baladu  o zle  zabalenom balíku, ktorej autorom nie som ja, ale  ktorý so zatajeným  dychom  už  druhý mesiac sledujem. Verím  že  zaujme, aj keď  vás našťastie do  príbehu nevtiahne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

Začiatok prostý až všedný. Potreboval som prepraviť tovar, hovorme mu notebook z jedného miesta na iné. Povedal som si že Slovenská pošta bude tá pravá voľba. Tak som vypísal dokumenty, zvolil dobierkovú sumu, označil balík ako krehký, zvolil poistenie 400 EUR a poslal balík do diaľky.

Po čase mi volá slečna, ukázalo sa že adresátka zásielky, nemôže a nechce dobierku prevziať kvôli banalite -diere v obale balíka. Tak ho teda poslala späť.

Balík teda dorazil späť na poštu z ktorej som ho posielal. Na adresnom štítu dopísané „poškodená“.
Pani pri okienku mala fajn nápad, otvoriť balík aby sa zistilo či niečo nechýba. No, nechýbalo, len obsah balíka označeného ako krehký, vyzeral akoby padol minimálne z desiateho poschodia na betón. Spísali sme teda zápis o škode, kde bolo pekne popísané v akom stave notebook prišiel, ako vyzerá displej a že je celý vhodný leda na odpis.
Samozrejme som sa rozhodol tento nevšedný zážitok vybaľovania zvečniť, aby sa videlo čo a ako vyzeralo pred rozbalením. Čo iné vám ostáva keď si obal aj obsah potrebujú ponechať na prešetrenie. A žiadal som náhradu škody a poistné plnenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To bolo 2.6. A tak šetrili a šetrili, rovných 28 dní dňom i nocou. A potom to prišlo , doporučený list, Slovenská pošta. A v liste stojí že vševedúca dobrotivá pošta dôsledne preskúmala moju reklamáciu a túto zamieta. Proste som výrobok zle zabalil, nebolo tam dosť bublinkovej fólie a ani absorbčného materiálu a prepravný box určený pre notebooky bol úplne nevhodný preto asi cestou vznikla v protinárazovej fólii a obale diera.
Tú dobrú dušu čo to posudzovala asi vo sne nenapadlo že si v 21 storočí niekto môže rozbaľovanie zdokumentovať. Navyše balenie skúmal veľmi, veľmi dôkladne, lebo toto zistenie mu trvalo 28 dní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podal som teda sťažnosť na vybavenie reklamácie a odvolal sa proti tvrdeniu že si za škodu môžem sám, priložil som aj pár vydarených fotografií. Zas majú 30 dní, ktoré myslím bezo zvyšku využijú. Skúmajú to ale tak dôkladne, že mi medzičasom, teda asi 2 dni po doporučenom liste s výsledkom, zaslali späť aj zničený notebook s rozbitým displejom. A tak mám kopu elektroodpadu s neplatnou zárukou už späť. Samozrejme na obale nebolo ani stopy po označení poškodeného balíka. Ale to bude celkom isto zhoda náhod
Ak by som si mal tipnúť koniec tejto detektívky, odpoveď v štýle „Hlava XXII“ sa už formuluje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No aby som zas nebol nespravodlivý, majú pravdu ja som urobil chybu. Vybral som si služby nekompetentnej inštitúcie schopnej poprieť fakty a hoci aj nos medzi očami.
Každopádne sa s vami podelím o koniec tohto príbehu rovnako ako teraz o snímky z toho ako má zle zabalený balík vyzerať.
Presne tak to totiž vyzerá keď štátna organizácia kontroluje samú seba!

Pripájam verejnú výzvu.

Vyzývam Slovenskú poštu, a.s. aby zverejnila počet uznaných reklamácii z dôvodu poškodenia zásielky za uplynulých 12 mesiacov.

Myslím že to bude zaujímavé a o mnohom vypovedajúce zistenie. 

Mario Mitterko

Mario Mitterko

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

jeden z mála, informatik so zmyslom pre humor, niekto hľadajúci zmysel v tej kope nezmyslov okolo. Nie vźdy bezvýsledne. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu