Balada o balíku a pošte

Autor: Mario Mitterko | 23.7.2015 o 10:57 | (upravené 23.7.2015 o 15:04) Karma článku: 12,10 | Prečítané:  9691x

Prerozprávam vám tu  baladu  o zle  zabalenom balíku, ktorej autorom nie som ja, ale  ktorý so zatajeným  dychom  už  druhý mesiac sledujem. Verím  že  zaujme, aj keď  vás našťastie do  príbehu nevtiahne.

Začiatok prostý až všedný. Potreboval  som prepraviť  tovar, hovorme mu  notebook  z jedného miesta na iné. Povedal som si že   Slovenská pošta  bude  tá pravá  voľba. Tak  som vypísal dokumenty, zvolil dobierkovú sumu, označil balík ako krehký, zvolil poistenie  400EUR a poslal balík do diaľky.

Po čase mi volá slečna, ukázalo sa že adresátka zásielky, nemôže  a nechce dobierku prevziať kvôli banalite -diere  v obale  balíka. Tak ho teda  poslala  späť.

Balík  teda dorazil späť na poštu z ktorej  som  ho posielal. Na  adresnom štítu  dopísané „poškodená“.
Pani pri okienku  mala  fajn nápad, otvoriť balík aby sa zistilo či niečo nechýba. No, nechýbalo, len obsah balíka označeného ako krehký, vyzeral akoby padol minimálne  z desiateho poschodia na betón. Spísali sme teda zápis o škode, kde bolo  pekne popísané v akom stave  notebook  prišiel, ako  vyzerá  displej a že  je  celý  vhodný leda na odpis.
Samozrejme som sa rozhodol tento  nevšedný zážitok  vybaľovania  zvečniť, aby  sa videlo čo a ako vyzeralo pred   rozbalením. Čo iné vám ostáva keď si  obal aj obsah potrebujú ponechať na prešetrenie. A žiadal som náhradu škody a poistné plnenie.

To bolo  2.6. A tak šetrili a šetrili, rovných 28 dní  dňom i nocou. A potom to prišlo , doporučený  list, Slovenská pošta.  A v liste stojí že  vševedúca dobrotivá pošta  dôsledne preskúmala  moju reklamáciu a túto zamieta. Proste som  výrobok zle zabalil,  nebolo tam dosť bublinkovej fólie a ani  absorbčného materiálu a prepravný box určený pre notebooky  bol úplne nevhodný preto  asi cestou  vznikla v protinárazovej fólii a obale diera.
Tú dobrú dušu čo to posudzovala asi  vo sne nenapadlo že  si  v 21 storočí niekto  môže  rozbaľovanie  zdokumentovať. Navyše balenie skúmal  veľmi, veľmi dôkladne, lebo toto zistenie  mu trvalo 28 dn
í.

Podal som teda  sťažnosť na  vybavenie reklamácie a odvolal sa  proti tvrdeniu že  si za škodu môžem sám, priložil som  aj  pár vydarených fotografií. Zas majú 30 dní, ktoré myslím  bezo zvyšku využijú. Skúmajú to ale tak dôkladne, že mi medzičasom, teda asi  2 dni po  doporučenom liste s výsledkom,  zaslali späť aj zničený notebook s rozbitým  displejom. A tak  mám kopu elektroodpadu  s neplatnou zárukou už späť. Samozrejme  na obale  nebolo ani stopy po   označení poškodeného balíka. Ale to  bude  celkom isto zhoda náhod
Ak  by  som si mal tipnúť koniec tejto detektívky, odpoveď  v štýle „Hlava XXII“ sa už  formuluje.

No aby  som zas nebol nespravodlivý, majú pravdu ja som urobil chybu. Vybral som si  služby nekompetentnej  inštitúcie schopnej poprieť  fakty a hoci aj nos medzi očami.
Každopádne sa s vami podelím o koniec  tohto príbehu rovnako ako teraz o snímky z toho ako  má zle zabalený balík vyzerať.
Presne tak to totiž vyzerá keď štátna organizácia kontroluje samú seba!

 

Pripájam verejnú výzvu.

Vyzývam Slovenskú poštu, a.s. aby zverejnila  počet uznaných reklamácii z dôvodu poškodenia zásielky  za uplynulých 12 mesiacov.

Myslím že to bude  zaujímavé a o mnohom vypovedajúce  zistenie. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Hofer neprehral, to len populizmus porazil sám seba

Víťazstvá radikálov či populistov nie sú samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Rakúska úľava pre demokratov, varovanie pre populistov

Väčšinu politikov a ich tímov musel nad výsledkami obliať studený pot.

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Po zrátaní 70 percent hlasov z volebných urien je nereálne, aby Hofer nepriaznivý stav zvrátil.


Už ste čítali?